Saturday, October 11, 2014

דגן ויאיר עושים את טוסקנה


טיול לטוסקנה - ספטמבר 2014



יום 1 - יום ד' (24.9) ערב ראש השנה - טיסה למילאנו

נחתנו בשעה 23:00 במילאנו, ומיד מיהרנו ליצור קשר עם המלון כדי שההסעה שלו תאסוף אותנו. לאחר כמה ניסיונות כושלים, הצלחנו ליצור איתם קשר, ונקודת המפגש הייתה בצד השני של השדה (כמובן). הנהג כבר היה במקום, ונסענו מיד למלון - אסקוט לודג'. בעוד 12 ימים נחזור אליו כדי לסיים בו את הטיול. כשהגענו, התארגנו זריז לשינה, וסיימנו את היום...

!יום 2 - יום ה' (25.9) ראש השנה א' - נסיעה לטוסקנה

בבוקר אכלנו במלון, ומשם לקחנו את ההסעה לכיוון שדה התעופה, היישר לחברת השכרת הרכב - נשיונל מאג'ורה. שם התחלנו בנסיעה ארוכה מאוד לחבל הארץ שלנו - טוסקנה. במהלך הדרך הארוכה למדנו את מנהגי האיטלקים לשתות אספרסו בעמידה, על הדרך, בחנויות הנוחות של תחנות הדלק. כמובן שניסינו גם! אבל זה היה מר לטעמנו. בהזמנת מקומות הלינה דגן בחרה להתמקד בחבל ארץ קיאנטי, שבו נופים מהממים, מרבדי גפנים, ואשר היווה בסיס נוח לטיולי הכוכב לשאר אזורי טוסקנה. בשני הלילות הקרובים התארחנו בבית של עמנואל. הבית היה מאוד ביתי, מאובזר היטב, ועד עכשיו אנחנו לא בטוחים אם הבית משמש למגורים באופן קבוע או לא. כשהגענו לבית, בסביבות 15:00, פגשנו שם בחורה שבדיוק ניקתה וסידרה אותו, אז פרקנו את התיקים, ויצאנו לסיבוב באזור. נסענו לקניות בסופר גדול - קופ, ומשם המשכנו לכפר קטן - מונטיפיורלה (הוקם ב- 1250 כמפקדה של סיינה במלחמתה מול פירנצה). בערב, דגני הכינה לנו ארוחת ערב משובחת במטבח הביתי.

יום 3 - יום ו' (26.9) ראש השנה ב' - דרך היין וסאן ג'ימיניאנו

בבוקר נסענו בדרך היין, דרך יפיפייה עם המון סיבובים ופיתולים. אחרי סדרת ברבורים הגענו לסאן ג'ימיניאנו, עיר המגדלים, עיר מאוד יפה מתקופת ימי הביניים (החל מהמאה השלישית לפניה"ס) ששמורה היטב. שם ראינו את הדואומו הראשון שלנו מני רבים, אכלנו לזניה טעימה מאוד, ובעיקר הסתובבנו בין הסמטאות העתיקות והתרשמנו מהאווירה והנוף. בערב, חזרה ליד הבית, עשינו טיול בשדות, והלכנו ברגל למסעדה קרובה לארוחת ערב. כשהגענו היה ריק, ולכן התפלאנו כששאלו אותנו אם הזמנו מקום. למרות זאת, קיבלו אותנו יפה, ואכן אך אחר כך התמלא. חזרנו ברגל בחושך מוחלט, בצידי הכביש.

יום 4 - יום ש' (27.9) - פירנצה

נסענו בבוקר לפירנצה, והייתה לנו התחלה לא קלה של היום... הסתבכנו מאוד עם חניה מחוץ לעיר העתיקה. כשנכנסנו לעיר ברגל, מיד התרשמנו מיופיו של הדואמו - סנטה מריה דל פלורה (המאה ה- 15), אחת הקתדראלות הגדולות בעולם. לאחר שעמדנו זמן קצר בתור להיכנס פנימה, הבנו שזה התור הלא נכון.... משם בחרנו מקום לארוחת צהריים על בסיס הוי-פי שלהם כדי להזמין מלון לערב. רק אחר כך לקחנו נשימה עמוקה, והתחלנו לטייל באמת. עשינו סיור רגלי בהמלצת הלונלי פלנט ובהדרכת דגני - הליכה לארמון פיטי (1458) שהיה של המלכה מטולדו (1549), הליכה לגשר וצ'יו (1345) - הגשר המפורסם שעובר מעל נהר הארנו, שמרוב שהוא מלא בחנויות לא מרגישים שעולים על גשר. בילינו את אחה"צ במוזיאון אופיזי בהדרכת יאיר עם ספר הטיולים שלנו, ומצאנו מנוחה לרגליים בגלידריית ויולדי, הורדנו נעליים, ונהנו מהספות (והוי-פי).עלינו לתצפית על העיר בשקיעה, ואכלנו ארוחת ערב מדהימה בזב (רביולי עם ריקוטה, ופסטה כמהין), הארוחה הכי טובה שהייתה לנו! משם המשכנו למלון שהזמנו בבוקר (שרתון).

יום 5 - יום א' (28.9) - פירנצה

חזרנו למרכז העיר והתחלנו את הבוקר בקפה בפיאצה המפורסמת כיכר הרפובליקה. נתקלנו בהמון אנושים, כולם בחולצות זהות, ולקח זמן עד שהבנו שהיה מרוץ עירוני מאוד גדול להגברת המודעות לסרטן. בפאלאסיו וצ'יו (מהמאה ה- 14, היום מוזיאון ובית העירייה), שלידו עומד שחזור של הפסל דוד של מיקלאנג'לו, עשינו סיור מודרך במסדרונות חבויים בארמון - היה מדהים!. לאחר הסיור נכנסנו לדואמו של פירנצה (הפעם מהתור הנכון..), אך לא היה מרשים במיוחד מבפנים. נשנשנו צהריים בפיצרייה נחמדה ברחוב, וביקרנו בבית כנסת תחת אבטחה כבדה. כשהגענו לאוטו נסענו חזרה לקיאנטי, וב- 16:30 הגענו לבית החדש שלנו ל- 5 הלילות הבאים. המארחת לא הייתה במקום, אז חיכינו עד 18:00 בערך. בינתיים התמקמנו בחדר, ואכלנו סלט משאריות ירקות שהיו לנו (הכל סגור - ראשון). לאחר שהגיעו המארחים, הם המליצו על פיצרייה מקומית קרובה, ולשם הלכנו לארוחת ערב.

יום 6 - יום ב' (29.9) - סיינה

יצאנו מיד בבוקר, וחנינו מחוץ לעיר העתיקה. הגענו לכיכר המרכזית, שתינו קפה, והמשכנו למוזיאון פלאציו פובליקו (כיכר אזרחית), שם התרשמנו במיוחד מציור ממשל טוב/ממשל רע (1349). אחר כך הלכנו לדואומו (1263) שהיה מרשים, במיוחד ציורי הרצפה משיש. עשינו גם תצפית על העיר. לא  היה לנו כוח למוזיאון נוסף כי היינו כבר רעבים. חיפשנו מסעדה מומלצת מהספר שכנראה כבר לא הייתה קיימת, הלכנו לבית כנסת (שהיה סגור לרגל ארוע מסוים), והלכנו למסעדה אחרת ליד (שבדיוק סגרה כי כבר היה 14:30). בסוף אכלנו כריך טעים מסנדוויץ בר במפרסת מעל הכיכר, ואני לכלכתי את המכנסיים מהרוטב... ביציאה מסיינה תדלקנו בפעם הראשונה אחרי 766 ק"מ. בדרך חזרה הביתה לקחנו דרך חלופית, שעוברת  בכמה כפרים. בראשון, קאסטלנואובו, חיפשנו נוף "עוצר נשימה", אבל הוא הגיע רק אחר כך. בינתיים הסתובבנו בכפר, ואני אכלתי גלידה. משם נסענו למצודת ברוליו - שם באמת היה נוף עוזר נשימה דרומה עד סיינה ומעבר לה. עשינו טיול ביער ליד וירדנו בו עד למכונית. עייפים מאוד, גררתי את דגני לקופ שם עשינו קנייה מהירה ויעילה (יש להם המון סוגי פסטות!) ואכלנו ארוחת ערב בדירה.

יום 7 - יום ג' (30.9) - טיול ביער

נשארנו באזור החלקה של האחוזה שלנו, ועשינו טיול רגלי באזור. הלכנו לאיבוד ביער, אבל בסוף הגענו ל מגדל תצפית יפה. בערב יצאנו למסעדה בגרבה אין קיאנטי.

יום 8 - יום ד' (1.10) - פיזה ולוקה

התחלנו את היום בפיזה. חנינו מחוץ לעיר, והלכנו לאורך הנהר למרכז העיר. את רוב זממנו שם בילינו בלעשות צילומי פרספקטיבה שאנחנו דוחפים את המגדל. אחר כך המשכנו ללוקה, עיר חמודה מאוד עם חומה ששמורה היטב שמקיפה את כל העיר ונהפכה לפארק הליכה. דגני אכלה טירמיסו, הסתובבנו בעיר, ובערב הלכנו להופעת זמרי אופרה בתוך כנסיה שהייתה מרשימה ביותר - שרו קטעים מטוסקה ודגני שאלה תייר אמריקאי מה העלילה שנבין את הסיפור. בדרך הארוכה הביתה דגני שרה כל שיר שעלה על דעתה בסגנון האופרה. כשהגענו מותשים הביתה, דגני התגברה על העייפות והכינה לנו ארוחת ערב מעולה. 

...יום 9 - יום ה' (2.10) - נופש

בעיקר נשארנו באזור הבית. אכלנו ארוחת בוקר מפנקת ליד הבריכה, היינו בבריכה קצת (היא הייתה קפואה!), עשינו סיור קצר ביקב בסביבה, וטיילנו קצת בחבל ראדה אין קיטאנטי.

יום 10 - יום ו' (3.10) - צפונה לצ'ינקה טרה

להתראות טוסקנה, שלום צ'ינקה טרה - אתר מורשת עולמית - חמישה כפרים צבעוניים הממוקמים לאורך קו חוף סלעי ותלול. לאחר נסיעה ארוכה של כמה שעות צפונה, הגענו בצהריים ללבנטו. ביתנו  החדש לשני הלילות הבאים - סוג של חווה עם הרבה חיות, וציור ישן על הקיר בחדר. שאלת
י את המארחת אם "הציור הזה מימי הביניים?", "לא!" היא צחקה, "זה מהמאה ה- 17"... הספקנו לאכול בפיצרייה ליד הים (פספסנו את זמן ארוחת הצהריים כמובן), ומשם לטיול של 3 שעות על רכס ההר מעל המים, לכפר הראשון בסדרה - מונטרוסו. אכלנו שם ארוחת ערב, אני הזמין משהו בטוח (כמו תמיד) ודגני משהו ניסיוני (כמו תמיד) וטעים (להפתעתנו). משם חזרנו ברכבת לעיר שלנו, כמה דקות נסיעה.

יום 11 - יום ש' (4.10) - טיול בין הכפרים

בבוקר לקחנו את הרכבת דרומה למנרולה. כבר שם התחלנו להתרשם מהצבעוניות של הכפרים. מקו המים, עלינו במעלה רחובות הכפר לתחנת האוטובוס, ואיתו נסענו למעלה לוולסטרה. הכפר אינו נמנה בין חמשת הכפרים המפורסמים, אך הוא היווה נקודת מוצא מעולה לטיול רגלי מטה (וצפונה), כשמולנו האופק של שאר הכפרים נפגש עם קו המים. לאחר שאכלנו סנדוויץ' ממכולת בכפר, ירדנו את השביל לכיוון קורניליה. בדרך הלכנו בשבילים צרים שעברו בין שדות גפנים וצוקים חדים. כשהגענו למטה, מצפים לארוחת הצהריים שלנו, אף מסעדה לא קיבלה אשראי, ועם 18 היורו שהיו לנו לא הצלחנו למצוא מסעדה שתספק את הרעב שלנו. הכספומט היחיד שם לא עבד, כך שנאלצנו לעת עתה להסתפק בפירות מאחד הדוכנים. עם בטן רגועה, ירדנו ירידה תלולה לכיוון הסלעים שעל קו המים, ונכנסנו לטבילה ארוכה במים הצלולים. משם המשכנו לורנאצה, שם ישבנו על החוף ונתנו לרגליים את המנוחה שהגיעה להן. הפעם הצלחנו למצוא כספומט עובד, שנתן לנו את המזומנים שקנו לנו ארוחת ערב במסעדה עם נוף לים.

יום 12 - יום א' (5.10) - נסיעה לכיוון שדה התעופה

עזבנו את צ'ינקה טרה, והתחלנו בנסיעה ארוכה צפונה. בילינו את מרבית היום בססטו קלנדה. שם גם אכלנו ארוחת צהריים מעולה במסעדה בכניסה לעיר. את מרבית זמננו העברנו בטיול על גדת הנהר. אחרי צהריים נסענו למלון, ולאחר מנוחה קצרה (והתעמלות במכשירים) נסענו לארוחת ערב במסעדה מומלצת. אחר כך נסענו לתדלק את האוטו באחרוני היורו שעוד נותרו לנו, ולשדה התעופה להחזיר את האוטו - עם היכולת המצויינת של דגני לקרוא את השילוט הרבה לפני שצריך לקבל החלטה. בחברת השכרת הרכב עזרו לנו, והתקשרו למלון להזמין לנו את השאטל חזרה. חזרנו למלון (השעה כבר אחרי 22:00), ראינו כמה קליפים ב youtube ואימצנו כמה שירים חדשים, ביניהם פורמידאבלה, ועוד כמה של אד שירן. הלכנו לישון כשלפנינו השקמה מוקמת.

יום 13 - יום ב' (6.10) - חזרה הביתה

בטיסה, כל אחד מאיתנו תפס ספסל של שלושה, וישנו את מרבית הזמן. נחתנו ב 11:40 בבוקר. אני הלכתי ישר לעבודה ברכבת, ודגני הביתה במונית עם המזוודות, ומיד לעבודה גם כן.
המרוץ נגד החיים נמשך במלוא המרץ. עד יומיים אחר כך - חופשת סוכות!


No comments:

Post a Comment